Učenje jezika van škole


Svoju neobjašnjivu ljubav za Francusku i Pariz sam vam opisala u ovom postu. Ovde ću se pozabaviti načinima i idejama za neformalno učenje stranog jezika. U mom slučaju, to je francuski. Oduvek sam se interesovala za jezike i imala lakoću u učenju istih. Nije ni čudo što sam upisala društveno-jezički smer u gimnaziji. Ipak, kako sam odlučila da neću studirati jezike, već ću se njima pozabaviti u slobodno vreme - morala sam da pronađem način kako da to svoje slobodno vreme ispunim jezikom koji želim da naučim.

Engleski jezik poslužio mi je kao inspiracija jer je on sveprisutan i zato ga više ljudi govori, ili bar razume. Potrudila sam se da oko sebe ,,obezbedim'' francuski što je više moguće i tako krenula u potragu za mogućim načinima.

KAKO DA NAUČIŠ JEZIK, A DA NE SEDIŠ U ŠKOLSKOJ KLUPI?
Hm, pre svega bitno je napomenuti da ne postoji magija kojom će se neki jezik naučiti. Niti je moguće naučiti ga samo kroz ove savete. Važno je znati gramatiku jednog jezika, da bi se mogao nazvati poznavaocem. Ipak, onaj ,,neformalni'' deo zavisi od tebe.

1. Prebaci telefon na željeni jezik

Prosto se oduševim ovom svojom idejom do koje sam nekako došla. Pošto uglavnom znam napamet podešavanja na telefonu, prebacila sam ga na francuski kako bih savladala neke termine koje znam na engleskom. Možda je malo teže snaći se ako tačno ne znaš neku reč, ali tu je Google Translate pa ćeš naučiti. :D

2. YOUTUBE VIDEI + titlovi

Složićete se da ćemo od ljudi koji se služe željenim jezikom najbolje i naučiti. Još jedna forica je da usporiš video klip na 0.75; barem je meni tako lakše jer Francuzi prebrzo pričaju. Čak umem i da ubacim titlove, mada je to automatski, pa nije baš 100% tačno. 


3. Muzika / Radio

Toliko sam se zagrejala za ideju učenja francuskog da sam skinula aplikaciju sa francuskim radio stanicama. Ali, to nije kraj! Često kucam na Deezer-u ''francaise playlist'' ili ''francaise pop''. Zapravo, tražim neku mainstream muziku koju tamo slušaju, čisto da bi melodija jezika bila što prisutnija oko mene.

4. Aplikacije: modni magazini

Shvatila sam da bi trebalo što više da čitam na francuskom. Srećom, postoje aplikacije za sve! Vesti i nisu baš my cup of tea, pogotovo na jeziku koji ne znam savršeno. I pronađem rešenje - modni časopisi u svojoj internet formi. VOGUE, ELLE ili Marie Claire.



Razumete sada o čemu pričam? Zašto je školsko učenje podjednako važno kao i neformalno?

Da li volite jezike? Govorite li neki strani?
Jesu li ovi saveti bili korisni?

Pišite mi!

Nađite me:
instagram @blog.girly.world (moj ,,lični'' --> @kompletan.andjeo)
mail: girly.world452@gmail.com

facebook: https://www.facebook.com/girlyworld07


11 comments:

  1. I love the post:)
    Dilek ...

    ReplyDelete
  2. Jako koristan post za nas koji bismo zeleli da naucimo koj jezik!Odlicno!

    ♥ MOJ BLOG! - Your Own Blog ♥ ( https://own-bloger.blogspot.com/ )

    ReplyDelete
  3. Odlično napisano i slažem se sa svim, baš mi je drago što učiš francuski, ja ga smatram preteškim i sama nikako ne bih mogla da ga naučim, 90% akcenat 10% sam jezik po sebi, tako da svi koji ga uče u mojim očima su LINGVISTIČKI BOGOVI hahaah, a pogotovo vi koji ga sami učite... big respect *-*
    Slažem se sa svim savetima i idejama, i sama ih većinu praktikujem, učim sama španski već 3 godine i redovno koristim svakakve načine ili ' trikove ' kako da što uspešnije savladam jezik i mislim da i sama znaš koliko to može ponekad biti teško hahah :)


    Boomy's Place

    ReplyDelete
  4. Drago mi je što učiš baš francuski, jer sam oduševljena tim jezikom i on mi je jedan od najljepših. Takođe sam željela da ga naučim, ali sam odlučila da počnem od lakše varijante - španskog, koji je sličan kao italijanski koji već znam solidno, a francuski da, ako ga sama ne savladam u budućnosti, upišem kurs. Što se tiče savjeta, odlični su i primjenjivaću ih. Svaka čast na odluci, kao i što si podijelila tvoje znanje ovim putem. :)

    sweet-dreams-14.blogspot.com - novi post

    ReplyDelete
  5. Ovaj post je meni došao kao poručen jer već neki period smaostalno učim italijanski jezik. Uz ove tvoje savete koristim i aplikaciju Duolingo, ali takodje gledam i serijei filmove na italijanskom (tako mi je nekako najlakše da zapamtim). Kada uspešno savladam italijanski planiram da počnem i sa španskim, mada mi je i grčki prilično interesantan. Mada bih ja u suštini želela da znam svaki jezik, ali se nadam da ću uspeti da naučim što više vremenom.

    ReplyDelete
  6. Super post, jako zanimljiv. Obožavam da učim druge jezike, odavno sam naišla na jednu aplikaciju koja je namenjena bas za to i pomaže zaista.

    Novi post na mom blogu
    https://smallwomenscorner.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Neki kZu da se jezik moze nauciti preko serija i filmova. Smatram da to nije tacno. Preko serija i filmove se moze usavrsiti izgovor, nauciti nove fraze i nove reci ali ono sto je bitno kod jezika je gramatika. Kada nekome kazem znam engleski on mi kaze: "pa ti po ceo dan gledas serije. Naravno da znas engleski!" E pa, to nije tacno. Veliki deo mog poznavanja engleskom jeziku ima i skola jer sam upravo tamo naucila gramatiku! Sjajan post, draga moja.

    New post - adda-s-life.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. Savjeti su ti odlicni!! I ja tako usavrsavam strane jezike. Tetka koja zivi u inostranstvu mi uvjek donese gomilu casopisa,bitno je sto vise citati i slusati neki jezik kako bi nam usao u uho.

    PajaMala.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. Super saveti za učenje jezika. Slažem se sa tobom da je važno učiti jezik i van škole.

    Snowflake's diary

    ReplyDelete
  10. Odličan post, moram biti iskrena i reći da većina mladih koja zna više jezika uglavnom nauče van škole, jednostavno škola nam ne daje tolike mogućnosti, kao navedene stvari koje si ti nabrojala. Ja znam da je meni u učenju engleskog najviše pomoglo gledanje serija i filova sa titlovima u početku, a sad bez problema mogu i bez titlova da gledam jer sve razumije, voljela bih još naučiti njeački, ali bih imala problema s tim jer ne volim taj jezik, a ipak mnogo je bitan ahaha

    Delilah's Stories | Filmtastično

    ReplyDelete
  11. Savrsen post, veoma interesantna tema. Ja sam ucila nemacki i francuski i nesto malo engleski u skoli, ali prevashodno francuski i nemacki. Krivo mi je jer francuski bas i nisam mogla da naucim zbog profesorke, jer se nije posvecivala tome, ali zato sam naucila nemacki i svakako ako se ima vremena treba sto vise gledati filomova i serija na tom jeziku, cak i bez prevoda, ja sam mnogo naucila iz spanskih serija, toliko da ga znam pricati sasvim solidno. Tako da eto jos jedan savet za ucenje jezika. Kao i kursevi, koji nisu na odmet nikada, ja planiram iz nemackog da upisem.. ^_^

    Novi post
    https://prettylittleadrianna.blogspot.com/

    ReplyDelete

Da čujem vaše mišljenje. :)