Vodim vas u svoj svet: Izložbe, Noć istraživača, Onjegin, Dom gospođice Peregrin - premijera



U poslednje vreme sam baš posvećena tom kulturnom ''uzdizanju'' :'D ili kako već da ga nazovem. Počela sam sve više izložbi, pozorišta, bioskopa da posećujem, a kao omiljenu izložbu (do sada) bih izdvojila Oktobarski salon - Ljubavni zanos.



Ukoliko ste iz Beograda, preporučujem da posetite. Nalaze se na 2 lokacije: Muzej grada Beograda i Kulturni centar Beograda. Nećete se pokajati, obećavam! (Naravno, ukoliko ste osoba koja voli takve stvari.)
Izložba traje do 6. novembra, pa ko voli nek izvoli. :)



Ta izložba je u stvari i način zbližavanja sa osobom s kojom idete. Ja sam išla s najboljom drugaricom i mislim da se odnos (na neki čuudan način) produbljuje kada razmenjujete utiske o umetničkim delima, slikama, figurama, videima. Kad svako daje svoje mišljenje i govori o onome što vidi na slici, da li oseća nešto i tako to.. :)




Još jedna koju sam posetila bila je u Domu omladine, u septembru. Nosi veoma zanimljiv naziv koji me je isprva privukao: Priđi bliže da ne vidiš ništa. Na ovoj izložbi sam upoznala autorku, Mihaelu Vujnović, i shvatila da je veoma fina i kulturna mlada devojka. Mislim da će njeno vreme tek doći. Da oseća umetnost - oseća je. Da je talentovana - talentovana je. Zato i kažem da (mislim) da njeno vreme tek dolazi. Izložba je bila fenomenalna. Šta više, dan nakon odlaska na izložbu, odvela sam mlađu sestru na radionicu koja je organizovana u toj prostoriji sa slikama. I bilo je jako zanimljivo gledati je kako od geometrijskih oblika pravi ljude i životinje u ovom prelepom ambijentu. :)





Evgenije Onjegin. Lektira iz srpskog. Pisac: Puškin.
Aleksandar Sergejevič Puškin zapravo ima jako zanimljivu biografiju. Saznala sam da je bio oženjen tadašnjom najlepšom ženom Rusije i da su imali četvoro dece. Da se u kasnim 20-im povukao iz ,,gradskog'' života i posvetio se porodici, oženivši se lepom Ruskinjom. Da je poginuo braneći čast svoje žene, za koju se pričalo da ga je varala. I da je još u mladosti išao kod ciganke gatare koja mu je rekla da će umreti zbog ljubavi. Bio je tolika zvezda u svoje vreme, da su dve žene odbile njegovu bračnu ponudu jer nisu želele da one budu te zbog kojih će izgubiti glavu. :)
Rekla sam vam da mu je biografija zanimljiva, zar ne? Zapravo, dosta životnih priča od tih umetnika su interesatne i dušu dale za pričanje i prepričavanje. :-D



Evgenije Onjegin, jedno od njegovih dela.
Prvo sam gledala film, od kog isprva nisam ništa očekivala. Nisam gledala trejler već sam se odmah bacila na traženje. (Našla sam ga samo na youtube-u i gledala bez prevoda. Doduše, moram da se pohvalim da sam skoro sve razumela!)
Film mi je, na moje veeliko iznenađenje, itekako držao pažnju. Iako sam otprilike znala šta će se desiti, jer sam čitala Evgenije - PREPRIČANA LEKTIRA (priznajte, svi to radite!), kad je došlo do dramatičnih scena, raspričala sam se sa laptopom u skladu sa scenama... (,,Ne, nemoj da ga ubiješ!!!'', ,,Neeeeeeeee!!! Ne gledaj ga, okreni glavu. Tooo, lepotice!!!'', ,,Aha, sad si našao da razmišljaš o tome. Što nisi na vreme mislio!'')



Poslednji petak u septembru, 30.09. bio je rezervisan za Noć istraživača 2016. Teme su vezane za nauku, zaštitu životinja i biljaka, a na Kalemegdanu su bili postavljeni šatori i svaki je imao svoju tematiku kojom se bavio. U jednom se moglo saznati koliko bakterija se trenutno nalazi na vašim rukama, čemu one služe i jesu li sve štetne. U drugom šatoru je moglo da se vidi koje ptice su najrasprostranjenije u Srbiji i koje su ugrožene vrste. Na nekoliko mesta duž Knez Mihailove su bili štandovi Noći istraživača, i na svakom se radilo ponešto - na jednom se pravio ljigavac, na sledećem se sadila biljka, na onom sledećem su se crtali hromozomi i vrhunac je dodela diplome (najbrži istraživači su dobili i neke nagrade) u Biblioteci grada Beograda.
Bilo je zaista zanimljivo i nezaboravno iskustvo. Drugarica i sestra koje su išle sa mnom su se oduševile i zahvaljivale mi se što sam ih povela jer je bilo stvarno fenomenalno. :D

Ova slika je nastala u Francuskom Institutu, gde su stajali posteri ugroženih vrsta i globalnog zagađenja planete. Na spratu ispod su nam ispričali o projektima na kojima rade, npr o slušalicama koje dizajniraju, a koje će puštati muziku u skladu sa raspoloženjem osobe koja ih stavi. I onda kad se pogleda iz tog ugla, zapravo nauka i nije tako loša. :)





Ostvarila sam sebi veliku želju, a to je da sam pročitala Dom gospođice Peregrin za čudnovatu decu. Duugo sam je merkala i konačno sam je pročitala pre nekih mesec dana. Vrhunac toga je bila premijera na kojoj sam bila. Taman kad sam pročitala knjigu, došlo je vreme da se ide na premijeru i još malo ,,obnovi'' gradivo pročitano u knjizi. Film je strava, mada bih ja pre izabrala knjigu kad bih između ta dva birala. Ima dosta izostavljenih detalja, i neke izmenjene stvari, kao na primer - Ema, koja u knjizi zapravo gospodari vatrom, u filmu je bila vezana za vazduh i letenje.
Sve u svemu, predivno veče!



Kako su vama protekla ova dva meseca?
Jeste li se vratili u formu što se tiče škole, učenja, treninga, sekcija...?
Da li ste pročitali skoro neku doobru knjigu, odgledali fenomenalan film, posetili nešto što vas je oduševilo?
Pišite mi. ☺


6 comments:

  1. Draga, odličan post! Iz ovog posta sam saznala dosta toga. I mora, prznati da si u meni probudila znatiželju, po pitanju Puškinove biografije. Moram istražiti nešto više o tome.

    Posjeti moj blog i ako želiš, učlani se na njega. Ja sam na tvoj blog već učlanjena :)

    http://alwaysbepositiveee.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Kao prvo,slike su divne!
    Drago mi je što si posetila ovako divna mesta.I ja bih takođe volela da ih posetim.
    Meni su ova dva meseca bukvalno proletela,ne verujem da već dva meseca idemo u školu.Dani su mi prolazili u učenju i tako je skoro stalno.Trenutno čitam Hari Potera 7.deo,naravno,svaki deo je odličan :) ♥

    littledreamer1110.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Fenomenalan post :) I ja sam takođe čitala Evgenije Onjegin,ali eto nisam gledala film tako da ću morati da ga odgledam :D

    fashionawakebyb.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Predivan post draga moja,predivne slike i divno je to sto si posetila veliki broj izlozbi i videla lepe i zanimljive stvari <33!Moracu da posetim bar nesto od toga,dala si mi motivaciju za isto <33 :)!

    perfecthigh136.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Stvarno jako, jako dugo nisam samovoljno otišla na neku izložbu, ali definitivno si mi dala inspiraciju da učinim isto i hvala ti puno na tome. :) Sjajan post! <33

    Marsyly

    ReplyDelete
  6. Predivan post zaista koristan i poucan, i svakako insporativan. Moram se pohvaliti da sam znala sve podatke o Puskinu koje si navela, jer samo pre mesec dana i manje, na casu smo obradjivali neke detalje njegovig zivita, a i samo delo ,, Evgenije Onjegin", taki da sam dosta upoznata sa tim i cemu govoris. :D Slazem se da je delo interesantno, kso i sama pisceva biografija.
    Teen Queen

    ReplyDelete

Da čujem vaše mišljenje. :)