Sajam knjiga 2016 - ulov



Najomiljenija manifestacija u toku godine - Sajam knjiga!
Osećam se ispunjeno i srećno kad su mi ruke pune kesa s knjigama. Ili dok se šetkam od štanda do štanda, razgledajući (i gurkajući se s ljudima). Potpuno uplovim u svoj svet i osećam da je to moje mesto i da tu pripadam!




Nije mi palo napamet da fotkam izgled sajma, štandove i tako to ali sam se oduševila kad sam na jednom štandu naišla na ovo:


Ovako nešto sam videla na tumblr-u čini mi se i još tad sam pomislila koliko je ovo zanimljiva ideja. I konačno sam se upoznala s ovim vidom kupovanja knjige.
Ja bih ga nazvala ,,kupovanje na slepo''.
Naime, o čemu je reč?
Knjige su upakovane u ovaj omot (koji se meni baaš sviđa, iako je jednostavan, baš to ga čini elegantnim), i zakačen je papirić na kom piše kratak sadržaj knjige.
Ovo postoji da se o knjigama ne bi sudilo po koricama.


Vraćam se na prvobitnu temu posta - moj ovogodišnji ulov. :)
Svake godine kupim popriličan broj knjiga, ali nadmašila sam samu sebe ove godine. To sam ''izmerila'' težinom knjiga u mojoj ruci. :'D
Jedva sam ih držala sve... Jedva su ovi moji prsti to izdržali. Ali bitno da su knjige stigle na svoje krajnje odredište, a to su police u mojoj sobi.
Potpisala sam ih, napisala datum (28.10.2016.) i napisala sama sebi posvetu: ,,Od mene meni!''  (Znam da gramatički nije baš napravilnije, ali meni je to najsimpatičnije zvučalo!)







Još prošle subote sam žvrljala po sveščici, istraživala po internetu, čitala recenzije za kojekakve slike, pravila spisak za sajam da ne odem baš praznih ruku...
I šta se desi?

Dogovorim se da odem posle škole. Na pola puta do sajma shvatim da nisam ponela spisak... Malo izdramim ali se setim da meni nikad nije bio problem da nađem nešto što mi se sviđa, pa se shodno tome opustim i ne razmišljam o tome.
I stvarno, ponuda je toliko raznovrsna. Svako je u stanju da nađe nešto za sebe. Svaki žanr koji vas interesuje, sve što vam padne napamet - tamo možete naći. 
Bilo je i štandova sa stripovima, koje inače ne čitam ali učiniše mi se baš interesantno pa ću im u nekom narednom periodu možda dati šansu.

Kupila sam i jednu zbirku pesama - Obećao si mi. Autorka je bila tu i potpisivala, zavirila sam u knjižicu i videla da je nešto što bi se meni moglo dopasti i kupila je.
Istina, premišljala sam se, jer pesme nisu nešto što ja često čitam, ali kao što već negde napisah - ljudi se menjaju. :)
Dobila sam i neki vaučer, zapravo bila sam prva dobitnica tog vaučera za smeštaj na Zlatiboru (evo baš sam ovih dana planirala odlazak na Zlatibor, dobro će mi doći taj vaučer :D)
Sve u svemu, pesme sam pročitala u putu do kuće, i planiram da sledeći put kad ih budem čitala pri ruci imam marker i podvlačim interesantne stihove. 
Ali šta ako knjiga bude ličila na raskupusanu neurednu svesku kad to uradim?!
Ma valjda neće!!

Ako ste više osoba koja voli spiskove, evo ovako:




1. Lepotica, Džojs Kerol Outs

Šesnaestogodišnja Katja Spivak šeta niz otmene ulice Bejhed Harbora sa dvoje dece Engelhartovih koje čuva tokom leta, kad joj prilazi sedokosi, uglađeni Markus Kider. Isprva se njegovo zanimanje za nju čini nedužno, čak i prijatno. Ali postepeno, gotovo neprimetno, nešto se menja, i poziranje za novu sliku gospodina Kidera prerasta u nešto mračnije.


2. Pre nego što zaspim, Stiven Votson
Kristina Lukas je spisateljica koja je u svojim dvadesetim doživela nesreću nakon koje nije u stanju da stvara i čuva sećanja duže od dvadeset četiri sata. Zarobljena u bezizlaznoj situaciji u kojoj se svakoga dana budi verujući da je još mlada, neudata i da je pred njom čitav život, Kristina svakog jutra shvata da je sredovečna, udata žena, da je život gotovo prošao, a da ona o tome nema nikakve uspomene. 


3. Kurtizanin ljubavnik, Gabrijela Kim
Frančeska je najzanosnija kurtizana u renesansnom Napulju. Nekadašnja ljubavnica vojvode od Ferare oličenje je jake, iskrene, ali i ambiciozne žene, rastrzane između uloge majke i svog intrigantnog posla. 
Međutim, jedan muškarac će u njoj probuditi najskriveniju želju – želju za ljubavlju, a njen naizgled raskošan i blistav život postaće samo šarena fasada. Neočekivani susret doneće sa sobom pogubne posledice, koje će uvući Frančesku i njene dve ćerkice u opasnost od koje je godinama strepela.



4. Veštica i veštac, Džejms Paterson
Zamisli da se probudiš i vidiš svet oko sebe potpuno promenjen.
To se desilo Vitu Olgudu i njegovoj sestri Visti. Jedne večeri su zaspali kao obični tinejdžeri, a probudili se kao traženi kriminalci, optuženi da poseduju neverovatne moći, o kojima nikada nisu ni sanjali da su realne. 

5. Dnevnik otrova: Beladona, Merirouz Vud
Šesnaestogodišnjoj Džesamin Lakston je srce slomljeno. Ljubav njenog života, Korov, neobičan i zagonetan mladić koji se iznenada pojavio u njenom životu, nestao je. Džesamin sumnja da je njen otac Tomas umešan u njegov nestanak. Tomas je bio opsednut otrovima i željom da otkrije tajnu Korovovog poznavanja opasnog bilja. 


6. Tiho, tiho - Beka Ficpatrik
Nora, učenica drugog razreda gimnazije, sa oprezom stupa u bliske odnose sa drugima i nakon bolne porodične drame koja je uticala na njen emotivni život, nerado otvara svoju dušu. Osim drugarice Vi, njene srodne duše, ali i potpune suprotnosti, Nora se nikome ne poverava.
Međutim, jednog dana, u njen život ulazi Peč. Neopisivom, magičnom silom, Peč privlači Noru i ona mu lagano, ali protiv svoje volje, dopušta da joj se približi.
Ipak, Peč nije običan momak. Ne samo zbog nesvakidašnje, privlačne pojave, već i zbog mračne tajne koju nosi sa sobom.




7. Anđeo,  Dorotea De Spirito
Već vekovima među drevnim zidinama Viterba živi u tajnosti i u miru sa ljudskim bićima jedna grupa anđela. Jedna od njih je i Vitorija, koja, za razliku od ostalih, nema krila i zbog toga se sve vreme oseća drugačije i kao da tu ne pripada. Ona pokušava da živi život obične tinejdžerke, pohađa školu, ima svoje društvo... a onda se jednoga dana u Viterbo doseli novi momak, Giljelmo... Opčinjavajućeg pogleda i zanosnog osmeha, on kao da krije neku tajnu...

8. Knjiga iznađenja
Opis: Sećanje na jedan davni poljubac održalo je vojnika u životu tokom rata. Ako uopšte živi, da li će ga ona još uvek čekati?



9. Ana Karenjina, Lav Tolstoj
Čini se da Ana Karenjina ima sve što se poželeti može – lepa je, bogata, omiljena u društvu, a njen sin je jednostavno obožava. Međutim, Ana ipak oseća da je život suviše prazan, sve dok ne sretne naočitog i šarmantnog oficira, grofa Vronskog. Njihova veza postaće pravi skandal u visokom društvu i izazvaće ogorčenost i zavist ljudi koji okružuju ovo dvoje ljubavnika. Strastvenoj ljubavi i Aninom putu ka samouništenju suprotstavljena je priča Konstantina Ljevina, mladog čoveka koji teži tome da pronađe spokoj i smisao života – briljantan autoportret samog autora ove izuzetne, bezvremene knjige. Ponovo proživite jedan od najvoljenijih književnih klasika, sada i u novom, luksuznom izdanju...

10. Obećao si mi, Mirjana Bobić Mojsilović


Sve u svemu, jako sam zadovoljna izborom i knjigama koje sam kupila. Moja biblioteka je bogatija za još 10 knjiga. Jedva čekam da ih sve pročitam!
Možda vam napišem neku recenziju o nekoj od njih. :)


Da li ste posetili Sajam knjiga ove godine?
(Šta ste vi tamo ulovili?)
Šta čitate trenutno?


9 comments:

  1. Predivan post draga,bas si lepe knjige "ülovila".Ja sam bas juce posetila sajam i bilo mi je preedivno <33!Pokupovala zam oko 11 knjiga,i kad bi me neko vratio verovatno bih donela jos toliko haha :)!

    ReplyDelete
  2. Imam i ja tu 'Anu Karenjinu' i 'Kurtizaninog ljubavnika' :)
    Prva mi je bila dosta razvučena, iako fina, a druga je klasičan istorijski roman. Mislim da će ti se dopasti.
    Inače nisam mogao da dočekam da neko konačno piše o Sajmu, ja još nisam napravio slike, ali se nadam da ću uskoro :)
    Ja kupih 18 knjiga, nije bilo nikog da mi pomogne, ali izdržah (nekako).
    Sve pohvale za izbor!

    mravawishes.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Jako mi je zao sto ove godine nisam bila na sajmu.Verujem da je bilo jako dobrih knjiga.
    Odlican izbor!

    Ako mozes,poseti moj blog
    girlsstuffblogg.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Ove godine nisam bila na sajmu knjiga, ali ići ću sljedeći put. Drago mi je da si ti kupila knjige koje si htjela i da... ova knjiga "Anđeo" je fantastična *-*
    Ako nađeš vremena pročitaj moj novi post: This is my life

    ReplyDelete
  5. Aa kako si dobre knjige kupila!☺ Pročitala sam knjigu Vještica i čarobnjak i vrh je. Nadam se da ćeš uživati☺♥

    http://nevergiveup656.blogspot.hr/

    ReplyDelete
  6. Knjiga Tiho,tiho me toliko privuklaa :)
    Odlican post :)

    Ako želite posjetite moj blog http://tallgirlsss.blogspot.ba/ :)

    ReplyDelete
  7. Znam kako je nositi gomilu knjiga, ove godine ih je bilo 12, pa bih ti dala jedan savet. Sledeće godine ponesi ranac, još bolje ako imaš onaj na točkiće, što se vuče. Biće ti mnogo lakše, a i ruke će ti biti slobodne :)

    ReplyDelete
  8. Super post :-) <3

    NEW POST ON MY BLOG :
    http://katycolorfulfreak.blogspot.com/2016/11/brasov-romania.html

    ReplyDelete
  9. Odličan post! Čitala sam "Anu Karenjinu" i šteta je da se ta knjiga ne pročita! Sad mi je jako žao što nisam videla na sajmu ovaj štand sa upakovanim knjigama :( ♥

    http://marized.blogspot.ba/

    ReplyDelete

Da čujem vaše mišljenje. :)