Noć muzeja, maj 2017.



Planiranje posete Noći muzeja počelo je bar mesec dana uoči njenog održavanja. Uzbuđenje je raslo svakim danom sve više. Iznervirala bih se kada bi mi drugarica s kojom sam išla rekla da ćemo mapu mesta isplanirati kada se vidimo, veče pre Noći muzeja...

Na njihovom sajtu sam napravila odeljak ,,Moja staza'' i tu stavila razne manifestacije i izložbe koje bih posetila. Pošto su nam se interesovanja poprilično poklapala, nije bilo problema iskombinovati se.
Iznenadila sam se brojem mogućnosti koje su se pružile u toku samo jedne večeri.

Ovako je izgledao petak veče pre Noći muzeja. :D
Obožavam planiranje!


Pre nego što počnemo... Možemo li da posvetimo trenutak ovoj goals bakici?




Galerija Lucida - ,,Bačeni u svet''



Prva destinacija je bila u uličici koja seče Knez Mihailovu. Bile smo prve i nekako sam se osetila posebno :-D 
Bar na nekom mestu da budemo prve! Ovu izložbu bih u jednoj reči opisala kao ,,zanimljivu''.



Čik pročitajte šta ovde piše :D




Kulturni centar Beograda


Zalutale smo na pogrešnu stranu KCB-a, ali je ova zanimljiva postava bila tamo. Svetla su doprinela boljem doživljaju (a i slici). Volim da se igram senkama. Let's play with shadows!


Nacionalna galerija - ,,Skadarsko jezero - pogled sa Pavlove strane''


Ova Lubardina slika je bila izložena u Nacionalnoj galeriji tokom Noći muzeja. Pošto je bila u odvojenoj prostoriji, kad se uđe se oseća miris boje i platna. Neverovatno lep osećaj, kao da je slika tek sad završena. Slikanje je bilo zabranjeno, ali to smo saznale tek nakon fotkanja.
Interesatna priča koju mi je T ispričala, a vezana je za ovu sliku jeste da je Salvador Dali bio na nekom dešavanju, promocija ili kako god da se već nazivaju ti umetnički događaji. I izgledao je kao da se beskrajno dosađuje, ali je samo za Lubardinu sliku rekao da donosi nekakvo šarenilo i živopisnost u ceo taj događaj. (valjda sam dobro prenela priču onako kako sam je čula)



Muzej Narodnog pozorišta - ,,Revolucionarni scenski materijali''



Interesantna postava u Muzeju Narodnog pozorišta omogućila nam je da saznamo za neke osobe srpske kinematografije i pozorišta, za koje ranije nismo čule. Iz ovog mesta izašle smo punih ruku, dobile smo razne knjižice i kataloge.



UK Parobrod - ,,Ljubavi revolucije''


Zabavne priče nalazile su se na zidovima UK Parobroda ovog 20. maja. Svoju priču ,,ispričali'' su nam revolucionari poput Fride Kalo, Fidel Kastro, Lenjin...
Kroz stripove su objašnjeni različiti putevi ljubavi, njen razvitak, početak, kraj...






Muzej Zepter - ,,Kad kažemo mladost, mislimo budućnost''




Definitivno sam se najviše oduševila ovom izložbom. Izgledala je nestvarno, u smislu da sam se osećala kao da sam zakoračila u neku novu dimenziju, u neki paralelni Pariz izmešan sa nekakvim meksičkim gradom. Ne znam, ali čudan i zanimljiv spoj. Još jedan plus je to što su autori svih radova mladi umetnici u usponu. Jer, na mladima svet ostaje!







Kuća Legata - Ljubav i stvaranje





Ljubav pre svega. Umetnički život. Kad dvoje žive kao jedan.
Ovako su na sajtu opisali izložbu u Kući legata. Bila je vezana za život Veljka i Mare Petrović. Interesantno je bilo zaviriti u nečiji privatni život, pogotovo u prošlost. Volim da zamišljam da sam živela u nekom drugom vremenu, da je sve ono poznato što znam bilo drugačije.

Doktorova Kula - Frojd i(li) Jung


Zanimljiva postava koja se našla u doktorovoj kuli u Noći muzeja bilo je iskustvo za pamćenje. Prvo, teško pronalaženje same kule, jer se nalazi u sklopu mentalne bolnice Laze Lazarević, koja je deo Kliničkog centra u Beogradu. Kada smo konačno pronašli to što smo tražili (nismo bile jedine kojima je Frojd bio pod obavezno), dočekala su nas šarena svetla, ljubičasta i plava boja koje su se prelivale preko krošnji drveća i samog kućerka. Performans koji su tokom Noći izvodile devojke koje su glumile ludače bio je deo nezaboravnog iskustva. Jedini minus je bio taj što se red čekao dobrih 40 minuta, a posteri u kući se pročitaju za 15.
Ovo dvoje momaka su predstavljali Frojda i Junga. Bili su takođe nešto poput performansa. Nisu pričali, samo su se polako kretali. Na drvenom stolu su se nalazile naočare kakve je Frojd nosio, što je doprinelo verodostojnosti predstavljanja njegovog lika.
Saznala sam razne stvari vezane za ovu dvojicu psihologa koje ranije nisam znala i zahvalna sam Noći muzeja na tome.



Noć muzeja je fenomenalna manifestacija, sigurna sam da ću je posećivati i narednih godina. Raznovrstan sadržaj može samo da se menja i poboljšava, pa se tako radujem svakoj sledećoj Noći.
Povela sam vas sa sobom na ovaj događaj, nadam se da ste imali barem minimalni osećaj da ste obišli nešto od ovoga sa mnom.

Čitamo se!


5 comments:

  1. Znači, obožavam da čitam ovakve tvoje postove jer su tako divni i originalni, da ja nemam riječi. Čitajući se uvijek osjetim kao da sam i ja bila tamo sa tobom. Divne sličice si ubacila, takođe ♥♥♥


    Novi post -> www.innisall.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Koliko toga zanimljovog! Drago mi je da i u današnje vreme postoje osobe poput tebe koje uživaju u razgledanju raznih slika tačnije izložba, koje redovno posećuju muzeje odnosno koje vole umetnost i kulturu. Hvala ti na ovako divnom i odlično napisanom postu, uživala sam čitajući! ♡♡♡

    www.iammilitza.com

    ReplyDelete
  3. Odličan blog,baš mi se sviđa,samo tako nastavi ♥

    http://eniiway.blogspot.hr/

    ReplyDelete
  4. Divno je videti i ovakve postove na domacim blogovima... :)

    :*

    sparklyget.blogspot.rs

    ReplyDelete
  5. Joj, ovo je predivno. Slike su fantasticneeee. <3

    Samo perje

    ReplyDelete

Da čujem vaše mišljenje. :)